Mujeres en Tecnologías de la Información y la Comunicación: acciones para reducir la brecha de género en Educación Superior

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Nancy Aguas García
Lourdes Sánchez Guerrero
Anilú Gómez Pantoja
Enviado: Sep 1, 2019
Publicado: Mar 13, 2020

Resumen

Degrees in the STEM fields (Science, Technology, Engineering and Mathematics) have a gender gap. There is a lack of women interested in STEM fields at the universities and higher education institutions, hence, many strategies have been defined to attract more women to STEM fields of education. This paper presents the analysis of the behavior of undergraduate enrollment in the fields of computer science and information technology in Mexico and some strategies developed at Universidad del Caribe as a mechanism to encourage the participation of women in the field of engineering, scientific and technological development.

Palabras clave

STEM, women’s recruitment and retention, empowerment, gender gap

Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Cómo citar
Aguas García, N., Sánchez Guerrero, L., & Gómez Pantoja, A. (2020). Mujeres en Tecnologías de la Información y la Comunicación: acciones para reducir la brecha de género en Educación Superior. Memorias De Congresos UTP, 9-14. Recuperado a partir de https://revistas.utp.ac.pa/index.php/memoutp/article/view/2484